برای اینکه ایدههای مفید و مؤثری تولید کنید، ابتدا باید موضوعاتی را که موردعلاقهی شما هستند یا برایتان مسئله و مشکل بهحساب میآیند، شناسایی کنید. چه چیزی در شما شور و اشتیاق ایجاد میکند؟ چه موضوعی برای شما مهم است؟
واژهی ایده (idea) ریشهی یونانی دارد و به معنای «مشاهده، درک و دیدن» است. منظور از مشاهده در اینجا «بهکارگیری حواس پنجگانه برای دریافت اطلاعات از محیط» است، یعنی بهطور دقیق به اطراف خود نگاه کنیم، صداها و گفتوگوها را بسیار دقیق بشنویم و تمرکز حواس داشته باشیم. بخش مهمی از نوآوریها، برای حل مشکلات بهوجود آمدهاند. پس ما برای تشخیص مشکل، باید مشاهدهگر دقیقی باشیم.
ذهن مخزن افکار است و برای اینکه همواره در حال رشد باقی بماند، اطلاعات ورودی و خروجیاش باید در تعادل باشند. نوشتن یک ایده بهمنزلهی خارج کردن یک فکر از مخزن ذهن است و باعث عدم تعادل ذهن میشود. ذهن برای حفظ تعادل خود باید یک ایدهی جدید تولید کند. به همین دلیل، نوشتن ایدهها برای تمام ایدهپردازان بزرگ امری اساسی است.
هر ایدهای ارزش و قابلیت اجرایی شدن را ندارد. در این مرحله باید سعی کنید به یک ارزیابی واقعبینانه و درک روشنی از ایدهی خود برسید و تا حد ممکن آن را ملموس کنید.انتقادات دیگران خصوصا متخصصان آن حوزه را بشنوید. ایدهی خود را با ایدههای مشابه مقایسه کنید و ببینید ایدهی شما چه مزایا و معایبی دارد.
سئو در موبایل با سئوی معمولی چه تفاوت هایی دارد؟
کارشناس دیجیتال مارکتینگ چه کسی است؟
تبلیغات موثر با هدایای تبلیغاتی ؟؟!