در ميان تقويم ساليانه ما ايرانيان، پايان زمستان و آغاز بهار از اهميت ويژهاي برخوردار است. عيد نوروز، سرآمد تمامي جشنها و آيين باقيمانده از گذشته ما است. عيدي که وعدهي سرسبزي و باروري را در ظاهرش نمايان ميکند و نشاطش همه جا را فرا ميگيرد.
تقريبا از نيمهي دوم اسفند ماه حال و هواي زندگي مردم درگير نوروز ميشود و همه خودشان را براي جشن و شادماني و نو کردن سال آماده ميکنند. اين اتفاق آنقدر اهميت دارد که بسياري برنامهريزي بلند مدتي براي اين بازه از سال انجام ميدهند.
تجارتهاي کوچک و بزرگ هم از اين قاعده پيروي ميکنند و اغلب برنامههاي ويژهاي را براي پايان سال در نظر ميگيرند. اين فرصت، به کسب وکارها اجازه ميدهد تا علاوه بر افزايش بهرهوري در يک بازه کوتاه و فشرده، سال مالي خود را نيز به بهترين شکل آغاز کنند. اما روشهاي مختلفي که براي نوروز به کار گرفته ميشود هر يک به نوبه خود کارکردي متفاوت دارد.
محصولات تبليغاتي به صورت يک هديه ارزشمند، به بزرگ شدن شخصيت تجارتتان کمک ميکند و در کنار آن باعث جلب رضايت مخاطب و همچنين گسترش و پيشرفت اقتصادي نيز ميشود. به بهانه نزديک شدن به پايان سال 98 شمسي بد نيست نگاهي دقيقتر براي استفاده از اين شيوه تبليغات در پايان سال بيندازيم.
يکي از ويژگيهاي عيد بهاري، عيدي دادن و عيدي گرفتن است. هديه تبليغاتي نيز به تناسب اين رفتار پسنديده عمل ميکند و با انتقال يک حس در قالب هديه به ماندگار شدن برندتان منجر خواهد شد. هديهاي که با همراهي نام تجاري و لوگوي شما تا مدتها يادآور شما و خدماتتان خواهد بود.
در برنامهريزيهاي اقتصادي اامي به رعايت دقيق تاريخ مناسبات نيست. به عبارت ديگر هداياي تبليغاتي مناسب براي نوروز از ماه اسفند آغاز ميشود و حتي ممکن است تا اواخر فروردين مورد استفاده قرار گيرند. به بهانه نزديک شدن به اين بازهي زماني ويژه، ميخواهيم اشارهاي به چند محصول مناسب پايان سال داشته باشيم.
تقويم و سررسيد
از گذشته تا کنون
ابعاد و اندازههاي بزرگ و کوچک کاربري متفاوتي را براي اين محصول ايجاد ميکند. براي ميز اداري و ديوار خانهها، تقويمهايي با اندازه کيف پول کوچک که به عنوان تقويم جيبي هم شناخته ميشوند و يا سررسيد که امکان يادداشت و برنامه ريزي را دارد از سرآمدترين نمونهها هستند. از جهتي ديگر ثابت شده است که تقويم تبليغاتي و خودکارهاي تبليغاتي وسيلهاي مقرون به صرفه براي اطلاع رساني به مردم در مورد کسبوکار هستند.
يک سالنامه با ظاهري شيک و جذاب، براي نگاه اول گيرا خواهد بود. اما بايد توجه داشته باشيد که با اضافه کردن محتوايي مفيد و هرچند ساده، اين جلب توجه را تمديد کنيد. در ادامه به برخي از اين نکات اشاره ميکنيم.
تقويمهايي با مناظر زيبا براي الهام بخشيدن به احساسات مثبت ميتوانند در شرکتها آويزان شوند و نگاهها را به خود جلب کنند.
خاص بودن و متمايز بودن يک تقويم روميزي و يا سررسيد، به رغبت براي استفاده از آن ميافزايد، پس تا حد امکان از طراحيهاي مدرن بهره بگيريد.
تقويمهايي که مزايا و خدمات شما را به معرض نمايش ميگذارند، امکان ايجاد ارتباط براي مشتريانتان را بيشتر ميکنند. سالگردها، همايشها و توضيح درباره خدماتي که به صورت اختصاصي انجام ميدهيد، همچون يک منو براي مشتريان عمل ميکند.
يک تقويم چاپي سفارشي را ميتوان با خودکارهاي تبليغاتي سفارشي همسان سفارش داد. به ويژه هنگامي که تقويم از نوع روميزي است اين کار کمک بيشتري به کاربردي شدن هديه ميکند.
ماگ و ليوان
ميتوانيد به سراغ ليوان تبليغاتي برويد. اين ليوانها راهي عالي براي افزايش و ايجاد تأثير ماندگار بر روي مشتريان شما هستند. ماگ از آنجايي که بسيار پر مصرف است، گزينه مناسبي به شمار ميآيد. اين وسايل را ميتوان به معناي واقعي کلمه در هر نقطه يافت، در خانه، در محل کار و حتي در مراکز عمومي و خريد.
پس از انتخاب ليوان مناسب از نظر جنس و طرح، مشتريان شما تمايل دارند هر روز از آن استفاده کنند. اين بدان معناست که تا زماني که شرکاي تجاري و مشتريان بالقوه شما از ليوانهاي سفارشي استفاده ميکنند، از نام محصول بازديد بيشتري کسب خواهند کرد. بهترين چيز در مورد ماگ تبليغاتي اين است که، هزينه زيادي براي شروع نميطلبد، به خصوص اگر به صورت عمده خريداري شوند. هداياي تبليغاتي بر خلاف ساير تکنيک هاي
بازاريابي و تبليغات مانند تبليغات تلويزيوني يا محيطي که بسيار پرهزينه هستند، نياز به سرمايه اوليه کمي دارند. همچنين تأثير رسانهها اين روزها براي مشتريان نيز چندان بالا نيست.
علاوه بر اين موارد، يک ماگ به راحتي مطابق ميل شرکت طراحي ميشود. براي اينکه يک ليوان يا ماگ تبليغاتي مورد توجه گيرندگان قرار گيرد، طراحي نهايي نه تنها مطابق با سليقه شرکت، بلکه بايد متناسب با سليقه مصرف کنندگان نيز ساخته شود. از اين گذشته، اين ليوان ها توسط مشتريان بالقوه مورد استفاده قرار ميگيرند. پس بهتر است با يک پيام تبليغاتي کوتاه، راهي براي تماس با شما و تجارتتان ايجاد کنيد. اين پيغامها گاهي ميتوانند در ارتباط با مناسبت خاص، همچون عيد نوروز باشند. به اين ترتيب، خاطرهاي خوش در يک عيد از خودتان براي آنها ايجاد خواهيد کرد.
پس از در نظر داشتن اين تناسبات که به جهت پايان سال يا موارد ديگر لحاظ کرديد، به سراغ لوگو و طراحي زيبا برويد. به ياد داشته باشيد که طرحها را ساده و در عين حال جذاب نگه داريد. اگر بتوانيد مخاطبان را خوشحال کنيد، آنها مطمئنا مجذوب شما ميشوند و هداياي دوستداشتنيشان را به دوستان و همکاران نشان ميدهند.
پس از عنوان اين دو مورد واضح است که گزينههاي بيشتري نيز براي شما وجود خواهد داشت. هداياي شما ميبايست خوشايند براي مخاطبتان باشد و به تناسب زمان هديه دادن طراحي شده باشد. تقويم و ماگ دو نمونه بسيار پر مصرف در پايان سال است، اما به اين معني نخواهد بود که حق انتخاب شما صرفا به همين دو مورد محدود ميشود. ساير محصولاتي که ميتوانيد به عنوان هداياي مناسب پايان سال استفاده کرد شامل موارد زير ميشود.
هداياي ديجيتال مانند فلشمموري، پاوربانک و شارژر فندکي
هداياي چرمي شامل ستهاي چرم يا کيف چرمي مردانه و نه
صنايع دستي براي مخاطبين خاص و همکاران
انواع خودکار و رواننويس که به صورت تکي يا در يک پکيج قابل استفاده براي قشر عمومي و در ابعاد بزرگتر است
ساعت، جاکليدي، جاکارتي و ساير ستهاي هديه قطعا از ديگر انتخابهاي مناسب شما قلمداد ميشوند.
محصولات تبليغاتي به شما کمک ميکنند وقتي صحبت از ارتقاء تجارت است، آسوده و بزرگ فکر کنيد.
کارشناسان و مشاورين ما نيز در حس هفتم در تلاش هستند که به شما عزيزان در اين راه کمک کنند.
با آرزوي توفيق و شادکامي به مناسبت عيد نوروز
سئو در موبایل با سئوی معمولی چه تفاوت هایی دارد؟
کارشناس دیجیتال مارکتینگ چه کسی است؟
تبلیغات موثر با هدایای تبلیغاتی ؟؟!